Localitzacions

Parròquia Sant Pere – Museu de Terrassa

El conjunt monumental de les esglésies de Sant Pere és el resultat d’un seguit de transformacions i construccions arquitectòniques des d’època ibèrica fins a l’actualitat. Del conjunt destaca l’arquitectura medieval de les tres esglésies que l’integren, que es van bastir vora l’emplaçament de l’antiga Egara romana (de la qual encara es conserven restes).

L’església de Sant Pere és la més gran, té una sola nau amb absis trilobat i transsepte, i la coberta és de volta de canó.

La de Sant Miquel té una planta quadrada, on s’inscriu una creu grega amb nínxols als angles. Destaca pel cimbori cobert per una cúpula i sostingut per vuit columnes fetes de fragments visigòtics reaprofitats, amb quatre capitells tardoromans.

Finalment, la de Santa Maria (segle XII) té a l’interior peces artístiques rellevants, com les pintures murals a cavall entre el romànic i el gòtic i tres retaules gòtics de gran valor.

En tot el conjunt es combinen diferents estils artístics, com el preromànic, el romànic, el gòtic i el barroc, en forma de pintures murals úniques en la història de l’art medieval, com les de l’absis de Sant Pere, Sant Miquel i Santa Maria, així com els diversos retaules.

Es pot visitar de dimarts a dissabte (10 a 13.30 h – 16 a 19 h); els diumenges (11 a 14 h)

• Gràcies al préstec d’aquesta institució, a l’exposició podeu admirar les següents obres: taules del retaule de sant Pere: Vocació de sant Pere, Caiguda de Simó el Mag, i Crucifixió de sant Pere, totes de Lluís Borrassà.