Localitzacions

Museu de Lleida Diocesà i Comarcal

El Museu de Lleida va obrir les portes amb l’exposició Prooemium, a l’església romànica de Sant Martí. Aquest temple romànic, va ser construït al segle XII i des d’aleshores ha viscut diversos usos, com a capella de l’Estudi General (on se celebraven els actes acadèmics més importants el 1300) o com a caserna militar a partir de la Guerra dels Segadors, el 1648.

L’esmentada exposició antològica exhibeix una part de les millors obres romàniques, gòtiques, renaixentistes i barroques del repertori diocesà, a més d’algunes peces del tresor de la Seu Vella.

El nou Museu de Lleida Diocesà i Comarcal s’ha d’inaugurat el 2007, en una flamant instal·lació a l’antiga Llar de Sant Josep, amb una vocació de gran contenidor patrimonial de la ciutat i el territori. Estructurat en dos nivells, està previst que exposi la col·lecció arqueològica i artística lleidatanes d’un llarg període entre l’edat del bronze i el segle XIX.

Tanca els dilluns. Es pot visitar de dimarts a diumenge (10 a 13.30 h)

• Gràcies al préstec d’aquesta institució, a l’exposició podeu admirar les següents obres: taules d’un retaule del Salvador: Baptisme de Crist i Transfiguració, i el Retaule de sant Antoni Abad, totes tres obres de Pere Teixidor; el Naixement i Epifania, de Jaume Ferrer i Pere Teixidor; el Cap de sant Jaume el Major, de Rotllí Gautier, i el Cap de sant Jaume el Menor, de Jordi Safont.