El gòtic internacional

Exposició del 29 de març al 15 de juliol de 2012

Localitzacions

Palau de la Generalitat

El Palau de la Generalitat actual combina elements gòtics, renaixentistes i neogòtics.
La construcció original és del 1403, aprofitant diverses cases del Call expropiadesals jueus, i va tenir com a protagonista el mestre Marc Safont, autor del pati, de la capellade Sant Jordi i de la façana gòtica del carrer del Bisbe.

L’artista Pere Blai va afegir els elements renaixentistes, on destaca la façana principal, considerada la primera gran façana renaixentista de l’arquitectura civil a Catalunya.

Són interessants l’escultura de gàrgoles (Bernat Montaner i Pau Forner, 1598), el pont neogòtic que uneix el palau i la casa dels Canonges (1928), o les pintures d’artistes contemporaniscom Antoni Clavé, Joan Hernández Pijuan o Antoni Tàpies.
Obert dissabtes i diumenges(09 a 13 h- 16.30 a 19 h).

• Gràcies al préstec d’aquesta institució, a l’exposició podeu admirar les següents obres: el Frontal de Sant Jordi i la Dalmàtica del tern de Sant Jordi, ambdues d’Antoni Sadurní i taller i Bernat Martorell.